donderdag 30 mei 2013

Manduca Love

Ik ging op zoek naar een handige Soft Structured Carrier (SSC) om te kunnen afwisselen met mijn tricot knoopdoek. Een knoopdoek is niet altijd even handig om 'snel' aan te doen. Als het regent bijvoorbeeld wordt die helemaal nat. En ook voor het lief leek me zo een draagzak wel handiger (en mooier) dan een knoopdoek. Als de baby zwaarder wordt, is een tricot doek ook minder ideaal want de stof rekt nogal fel. Ik zocht wat info op dit forum en besloot te gaan voor een klassieker, een bruine Manduca baby Carrier, waar ik weinig negatiefs over kon terugvinden. Ik kocht hem in deze webwinkel (de winkel gaat sluiten dus er zijn nog koopjes te doen) en testte hem deze week uit. Kleine stukjes wandelen naar de stad en een zonnig namiddagje shoppen in Maastricht, deden me overtuigen dat dit een goede aankoop was! 
Hij is 'luchtiger' dan een tricot doek, op verschillende punten in te stellen met gespen en mits wat oefening superhandig en snel in gebruik. Nadeel is dat als je hem met twee personen gebruikt, je iedere keer opnieuw moet afstellen maar door oefening duurt dit ook maar enkele minuten (en nog steeds sneller dan mijn onderstel en draagmand van de koets buiten te sleuren). 
De draagzak heeft een 'baby insert' een soort zitje waar je de baby inzet waardoor de Manduca dus al vanaf de geboorte bruikbaar is. Zonder baby insert is het geschikt vanaf 4 maanden tot in de peuterleeftijd (20 kg). Bij andere draagsystemen moet je deze babyzitjes apart bestellen maar bij de Manduca is hij geïntegreerd. Met een rits kan je de draagzak verlengen zodat deze meegroeit met het kind. Je kan je kind er mee op de buik, rug en heup dragen en ik kijk alvast uit naar het 'rugdragen', al wil ik ook dat met een (geweven) knoopdoek leren.
Volgens mij zijn die draagdoeken verslavend want ik denk ook al aan een ringsling, een Mei Tai en een mooie geweven doek. Op YouTube kan je heel wat draagdoek instructies vinden hoe je die dingen knoopt.

Enkele mooie Manduca foto's van Pinterest kan je hier vinden.

Een goede aankoop dus en een aanrader als (duurzaam) kraamcadeau lijkt me! 
Viktor slaapt trouwens binnen de minuut als hij er in zit en zo komt hij ook zijn 8 weken sprong gemakkelijker door en kan ik nog leuke dingen met 'm doen.

 

11 opmerkingen:

  1. Leuk he, maar die geweven doek en rug dragen is super leuk. Als ik die doek nog eens bovenhaal springen de kindjes allemaal in de lucht, ze hebben er zeer goeie herinneringen aan. Veel plezier ermee, en geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké, nu ben ik echt helemaal overtuigd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er geweldig handig uit. En het biedt duidelijk ook veel ondersteuning. Misschien moet ik de aankoop toch ook eens overwegen, ipv mijn tricotslen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn oog valt bij toeval op je berichtje.
    wij zijn nog altijd manduca fan.
    onze oudste is 4 (een dunnetje) en we dragen haar nog altijd op onze rug, vooral op vakanties. de jongste is 2 en met hem hetzelfde.
    heel veel plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zal ik eens aan dochter laten lezen want die is op zoek naar een praktische draagzak/doek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er ontbreekt nog een buidelsling op je verlanglijstje ;-)
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan moet je er inderdaad niet meer naar verlangen, maar van genieten ;-)

      Verwijderen
  7. Wij zijn vandaag gaan testen, en mijn man verkoos de storchenwiege boven de manduca. Ik kon hem natuurlijk nog niet testen. Jammer dat het mijn eerste kindje niet is, anders kocht ik ze allebei.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de manduca.. zalige uitvinding he
    ik heb hem gekocht voor de tweede en zeer veel gebruikt, nu nog als 1.5j hop op de rug en weg...
    goede aankoop.. veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen